16. 10. 2015


ZMĚNY KNIŽNÍCH OBÁLEK
- K HORŠÍMU (?)

Ne vždy se grafikům v nakladatelstvích podaří vyrobit obálku, ze které si sednete na zadek. Je spouta obálek, které jsou dostačující, neurazí, nenadchnou. A pak jsou ty špatné. Je to samozřejmě hodně realtivní, ne každému se líbí stejná věc a dobře tomu tak. Někdy se ale stane, že originální (většinou v aj) obálka není zachována a nahrazuje ji právě ta, která vás od knihy spíše odradí než naláká. 

Říká se "nesuď knihu podle obalu", jenomže to se lépe říká než dělá, když právě obálka je to první, co z knihy vidíme. Většinou nás přeci zaujme vnější stránka věci. Na květinách taky nejprve oceníte vzhled a až poté vůni. Tak to prostě je.


Pro tento článek jsem si připravila několik porovnání mezi originálním a českým vydáním. nechci tím urazit názor nikoho z vás, pokud se s tím mým liší.


           



































































































4 komentáře:

  1. Já teda knihy podle obalu soudím docela dost... ale čtu i zadní strany, anotace a poslední větu, což mě občas přesvědčí si knihu i tak koupit nebo půjčit :D
    U těch obalů, které si jsem dala se mi u většiny líbí ten originální, ale třeba český obal Jsem roztříštěná se mi také líbí... Kdežto česká obalka Prvních patnáct životu Harryho Augusta je příšerná :D
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem roztříštěná je jedna z těch lepších, ale originál se mi líbí mnohem víc.:) U Harryho Augusta se teda předvedli, ale když sundáš ten papírový obal, tak je to ještě mnohem horší.
      odkaz:
      http://3.bp.blogspot.com/-qlzhp607SVo/Vc4FhFgF8JI/AAAAAAAAEI8/MBBoGL2NoVY/s1600/IMG_20150814_170505.jpg

      Vymazat
  2. Pravda, originální obálky jsou většinou mnohem lepší, teda až na ty od CooBoo, protože ti tedy dokáží vyrobit skutečně krásné obálky, nebo alespoň ponechají tu originální (většinou)..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, cooboo mi dělá svýma obálkama často radost :)

      Vymazat